Logo BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

30 października 2025 roku

Uchwała nr 249/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie przyznania statusu profesora honorowego Politechniki Wrocławskiej

Na podstawie § 5 ust. 1 pkt 8, w związku z § 64 ust. 2 Statutu, Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej pozytywnie opiniuje zamiar przyznania statusu profesora honorowego Politechniki Wrocławskiej panu profesorowi Maciejowi Żyliczowi - biochemikowi i biologowi molekularnemu, wieloletniemu prezesowi Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, członkowi rzeczywistemu Polskiej Akademii Nauk, członkowi korespondentowi Polskiej Akademii Umiejętności.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała nr 250/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie uzupełnienia składu Senackiej Komisji ds. Kształcenia i Działalności Studenckiej

Działając na podstawie pkt 6 Zasad Pracy Komisji Senackich, przyjętych Uchwałą Senatu Politechniki Wrocławskiej nr 8/1/2024-2028 z dnia 27 września 2024 r., w zw. z pkt 24 Regulaminu pracy Senatu (załącznik nr 5 do Statutu), Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej zmienia skład Senackiej Komisji ds. Kształcenia i Działalności Studenckiej, ustalony Uchwałą Senatu nr 11/1/2024-2028 z dnia 27 września 2024 r., w ten sposób, że do składu tej Komisji powołuje pana Szymona Matyję - studenta Wydziału Informatyki i Telekomunikacji.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała nr 251/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie uchwalenia zmian w Regulaminie nadawania stopni naukowych
na Politechnice Wrocławskiej

Na podstawie § 8 ust. 2 Statutu w związku z art. 192 ust. 2 i ust. 3 oraz art. 221 ust. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej postanawia zmienić Regulamin nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej, przyjęty uchwałą nr 372/31/2020-2024 Senatu PWr z dnia 30 marca 2023 r. ( z późn. zm.) w ten sposób, że:

  1.  w słowniku pojęć wpisuje się aktualny dziennik promulgacyjny:
    a) dla ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.);
    b) dla ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.);
  2. w § 1 zmienia się postanowienia:

          a) ust. 6, który otrzymuje brzmienie:

„6. Rada dyscypliny naukowej w drodze decyzji administracyjnej nadaje albo odmawia nadania stopnia doktora lub doktora habilitowanego. Decyzję o nadaniu lub odmowie podpisuje przewodniczący rady dyscypliny naukowej.”;

      b) ust. 9, który otrzymuje brzmienie:

„9. Nadanie stopnia doktora, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1606), jest nadaniem kwalifikacji pełnej na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji.”

    c) ust. 15, który otrzymuje brzmienie:

„15. Protokół z posiedzenia rady dyscypliny naukowej podpisuje przewodniczący rady, a w przypadku jego nieobecności - zastępca przewodniczącego rady dyscypliny naukowej.”;

   3. w § 1 po ust. 15 dodaje się ust. 15a w brzmieniu:

„15a. Uchwały rady dyscypliny naukowej podpisuje przewodniczący rady, a w przypadku jego nieobecności – zastępca przewodniczącego rady dyscypliny naukowej, z wyłączeniem:
1) decyzji, o której mowa w ust. 6;
2) uchwał, które są decyzjami administracyjnymi, na które przysługuje zażalenie, odwołanie lub skarga, które podpisują wszyscy członkowie rady dyscypliny naukowej spełniający wymóg, o którym mowa w ust. 7 – zdanie pierwsze, uczestniczący w posiedzeniu i głosowaniu.”;

  4. w § 1 ust. 16 otrzymuje brzmienie:
„16. Posiedzenia komisji doktorskiej, obrona rozprawy doktorskiej, obrady komisji habilitacyjnej oraz kolokwium habilitacyjne, mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku;
- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.”;

 5. w § 4 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Promotor/promotorzy oraz promotor pomocniczy podlegają wyłączeniu od udziału w całym postępowaniu.”;

6. w § 6 ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) wykaz dorobku:

a) jeden artykuł naukowy opublikowany w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b Ustawy, lub

b) jedną monografię naukową wydaną przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a Ustawy albo rozdział w takiej monografii, lub

c) dzieło artystyczne o istotnym znaczeniu;”;

7. w § 7 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„7. Recenzje mogą zawierać wnioski dotyczące uzupełnienia lub poprawienia rozprawy doktorskiej, które rada dyscypliny naukowej lub komisja doktorska, przekazuje kandydatowi i promotorowi/promotorom. W terminie wyznaczonym przez radę dyscypliny naukowej lub komisję doktorską, kandydat ponownie składa uzupełnioną, lub poprawioną rozprawę doktorską. Rada dyscypliny naukowej lub komisja doktorska kieruje rozprawę do ponownej oceny przez tych samych recenzentów. Recenzenci w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia uzupełnionej lub poprawionej rozprawy przedstawiają jej ostateczne recenzje.”;

8. w § 8 zmienia się postanowienia:

a) ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Właściwa rada dyscypliny naukowej do dokonywania czynności w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora może powołać komisję doktorską, złożoną z co najmniej 7 osób, w składzie: przewodniczący, zastępca przewodniczącego, 3 recenzentów i co najmniej 2 członków. Obowiązki przewodniczącego komisji doktorskiej podczas jego nieobecności pełni zastępca przewodniczącego.”;

b) ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. W skład komisji doktorskiej nie mogą być powołani promotor/promotorzy, promotor pomocniczy oraz osoba, w stosunku do której zachodzą uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności. W szczególności członkiem komisji doktorskiej nie może być osoba:
1) posiadająca wspólny dorobek publikacyjny z kandydatem;
2) posiadająca wspólne prace badawcze z kandydatem;
3) biorąca udział we wspólnych projektach;
4) będąca recenzentem wydawniczym dorobku kandydata;
5) będąca w stosunku bezpośredniej nadrzędności służbowej.”;

 9. w § 8 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Jeżeli w postępowaniu nie zostanie powołana komisja doktorska, to czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 3, wykonuje właściwa rada dyscypliny naukowej”.;

10.  w § 9 zmienia się postanowienia:

a) w ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Po zapoznaniu się z rozprawą doktorską oraz recenzjami, komisja doktorska, jeśli została powołana, na posiedzeniu niejawnym:
1) w razie wniosku co najmniej jednego recenzenta zwraca kandydatowi rozprawę doktorską do poprawy lub uzupełnienia w określonym przez komisję terminie;
2) wydaje opinię wraz z uzasadnieniem w sprawie dopuszczenia do obrony rozprawy doktorskiej, którą przedkłada radzie dyscypliny naukowej.”;

b) ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Rada dyscypliny naukowej, po zapoznaniu się z rozprawą doktorską, recenzjami, opinią komisji doktorskiej (jeśli komisja doktorska została powołana), podejmuje uchwałę w sprawie dopuszczenia rozprawy doktorskiej do obrony.”;

c) ust. 5, który otrzymuje brzmienie:
„5. Po podjęciu przez radę dyscypliny naukowej uchwały, o której mowa w ust. 2, przewodniczący rady dyscypliny naukowej lub przewodniczący komisji doktorskiej, jeśli została powołana, ustala miejsce
i termin obrony, zapewniając wykonanie postanowień z ust. 6 i przekazuje dokumenty komórce prowadzącej obsługę rady dyscypliny naukowej.”;

11. w § 10 zmienia się postanowienia:

a) ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Obrona rozprawy doktorskiej ma charakter publiczny i odbywa się na otwartym posiedzeniu właściwej rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej, z wyłączeniem obrony rozprawy doktorskiej, o której mowa w § 9 ust. 7. W posiedzeniu bierze udział co najmniej dwóch recenzentów. W przypadku nieobecności co najmniej dwóch recenzentów, przewodniczący właściwej rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej wyznacza nowy termin obrony.”;

b) ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. W przypadku nieobecności jednego recenzenta przewodniczący właściwej rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej zarządza odczytanie recenzji.”;

c) ust. 5, który otrzymuje brzmienie:
„5. Obrona rozprawy doktorskiej składa się z:
1) przedstawienia przez przewodniczącego właściwej rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej, lub wskazaną przez niego osobę życiorysu naukowego kandydata;
2) przedstawienia przez kandydata głównych założeń rozprawy doktorskiej i wyników;
3) przedstawienia przez recenzentów swoich recenzji;
4) ustosunkowania się kandydata do recenzji;
5) dyskusji.”;

d) ust. 6, który otrzymuje brzmienie:
„6. Obrona kończy się niejawnym posiedzeniem rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej, które obejmuje:
1) dyskusję nad przebiegiem obrony rozprawy doktorskiej;
2) wydanie opinii w sprawie nadania stopnia doktora wraz z uzasadnieniem,
w przypadku gdy obrona odbywa się na posiedzeniu komisji doktorskiej lub podjęcie uchwały o nadaniu bądź odmowie nadania stopnia doktora, w przypadku gdy obrona odbywa się na posiedzeniu rady dyscypliny naukowej;
3) podjęcie wniosku w sprawie wyróżnienia rozprawy doktorskiej, w przypadku gdy obrona odbywa się na posiedzeniu komisji doktorskiej lub podjęcie uchwały o wyróżnieniu rozprawy doktorskiej, w przypadku gdy obrona odbywa się na posiedzeniu rady dyscypliny naukowej.”;

e) ust. 7, który otrzymuje brzmienie:
„7. Z przebiegu obrony rozprawy doktorskiej sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący rady dyscypliny naukowej lub komisji doktorskiej, a w przypadku jego nieobecności - zastępca.”;

12. w § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Rada dyscypliny naukowej może wyróżnić rozprawę doktorską, zgodnie z przyjętymi przez właściwą radę kryteriami wyróżniania prac doktorskich. W przypadku powołania komisji doktorskiej, na jej wniosek rada dyscypliny naukowej może podjąć uchwałę o wyróżnieniu rozprawy doktorskiej.”;

13. w § 14 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. Do dalszego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w stosunku do osoby, o której mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 ust. 3 oraz § 8 - § 11 Regulaminu.”;

14. w § 19 zmienia się postanowienia:

a) ust. 6, który otrzymuje brzmienie:
„6. Rada dyscypliny naukowej po wyznaczeniu recenzentów może powołać komisję doktorską, zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu.”;

b) ust. 7, który otrzymuje brzmienie:
„7. Do dalszego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 ust. 3 oraz § 9 - § 11 Regulaminu.”;

c) ust. 8, który otrzymuje brzmienie:
„8. Jeżeli kandydat ubiegający się o nadanie stopnia doktora:
1) w wyznaczonym terminie nie przedłoży rozprawy doktorskiej, lub
2) nie przedstawi dokumentu potwierdzającego osiągnięcie efektów uczenia się na poziomie 8 PRK, lub
3) nie zda egzaminu doktorskiego z języka obcego nowożytnego albo nie przedstawi odpowiedniego certyfikatu potwierdzającego znajomość języka obcego;
rada dyscypliny naukowej umarza postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora.”;

15. w § 23 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Sekretarza i członka komisji habilitacyjnej wyznacza się spośród nauczycieli akademickich będących członkami rady dyscypliny naukowej, którzy wykazują się aktywnością naukową. Sekretarz i członek komisji habilitacyjnej podlegają wyłączeniu z czynności podejmowanych przez radę dyscypliny naukowej w danym postępowaniu habilitacyjnym.”;

16. w § 25 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Na wniosek kandydata, za zgodą komisji habilitacyjnej wyrażonej w formie uchwały, kolokwium habilitacyjne możne zostać przeprowadzone w języku obcym.”.

§ 2

Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala tekst jednolity Regulaminu nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej, uwzględniający zmiany, o których mowa w § 1, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

załącznik-tekst jednolity regulaminu


Uchwała nr 252/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie utworzenia Centrum Wiedzy o Dostępności

Na podstawie § 5 ust. 1 pkt 8, w związku z § 28 ust. 3 pkt 1 lit. b Statutu, Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej pozytywnie opiniuje wniosek Rektora w sprawie utworzenia Centrum Wiedzy o Dostępności.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała nr 253/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie zaopiniowania Regulaminu Centrum Wiedzy o Dostępności

Na podstawie § 5 ust. 1 pkt 8, w związku z § 28 ust. 7 Statutu, Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej opiniuje pozytywnie Regulamin Centrum Wiedzy o Dostępności, którego tekst stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

załącznik-regulamin


Uchwała nr 254/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne 


Uchwała nr 255/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Inżynieria środowiska,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Inżynieria środowiska, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Inżynieria środowiska przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne 


Uchwała nr 256/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Inżynieria środowiska,
studia drugiego stopnia, niestacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Inżynieria środowiska, studia drugiego stopnia, niestacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Inżynieria środowiska przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, niestacjonarne 


Uchwała nr 257/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Neutralność klimatyczna,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Neutralność klimatyczna, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Inżynierii Środowiska, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Neutralność klimatyczna przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne 


Uchwała nr 258/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 Października 2025 r
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Odnawialne Źródła Energii,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Odnawialne źródła energii, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Odnawialne źródła energii przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne 


Uchwała nr 259/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Robotyka i inteligentne systemy mechatroniczne,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Mechanicznym

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Robotyka i inteligentne systemy mechatroniczne, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Mechanicznym, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Robotyka i inteligentne systemy mechatroniczne przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria mechaniczna.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne


Uchwała nr 260/18/2024-2028
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 30 października 2025 r.
w sprawie ustalenia programu studiów
na kierunku Inżynieria biomedyczna,
studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim,
prowadzonych na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 53 ust. 1 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1571 z późn. zm.) Senat Politechniki Wrocławskiej uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się program studiów dla kierunku Inżynieria biomedyczna, studia drugiego stopnia, stacjonarne, o profilu ogólnoakademickim, prowadzonych na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Kierunek Inżynieria biomedyczna przyporządkowany jest do dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dyscypliny inżynieria biomedyczna.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2025/2026.

załącznik-program studiów I stopnia, stacjonarne 

Ostatnia modyfikacja: 07-11-2025 Wytworzone przez: Małgorzata Kałuża Opublikowane przez: Małgorzata Kałuża
Politechnika Wrocławska © 2025