Logo BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

17 marca 2022 roku

Uchwała nr 207/19/2020-2024
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 17 marca 2021 r.
w sprawie zaopiniowania wniosków o nadanie Medali Komisji Edukacji Narodowej

§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 5 ust. 1 pkt 8 Statutu pozytywnie opiniuje wnioski o nadanie Medali Komisji Edukacji Narodowej, następującym osobom:

  1. Dr inż. Anna Gogolewska z Wydziału Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii,
  2.  Dr inż. Adam Jednoróg z Wydziału Mechanicznego,
  3. Dr hab. inż. Dariusz Król, prof. uczelni z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji,
  4.  Prof. dr hab. inż. Bogdan Kuchta z Wydziału Chemicznego,
  5.  Dr inż. Marek Lubicz z Wydziału Zarządzania,
  6. Dr hab. inż. Adam Polak, prof. uczelni z Wydziału Elektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów,
  7. Prof. dr hab. inż. Wojciech Puła z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego,
  8. Dr hab. inż. Krzysztof Ryczko, prof. uczelni z Wydziału Podstawowych Problemów Techniki,
  9. Prof. dr hab. inż. Michał Ryznar z Wydziału Matematyki,
  10. Dr hab. inż. Tomasz Sikorski, prof. uczelni z Wydziału Elektrycznego,
  11. Prof. dr hab. inż. Ewa Skubalska-Rafajłowicz z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji,
  12. Dr hab. inż. Jacek Wiśniewski, prof. uczelni z Wydziału Inżynierii Środowiska,
  13.  Dr hab. inż. Agnieszka Wojciechowska, prof. uczelni z Wydziału Chemicznego,
  14. Dr inż. arch. Bogusław Wowrzeczka z Wydziału Architektury,
  15.  Dr inż. Wiesław Wróblewski z Wydziału Mechaniczno-Energetycznego.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uchwała nr 208/19/2020-2024
Senatu Politechniki Wrocławskiej
z dnia 17 marca 2022 r.
w sprawie uchwalenia zmian w Regulaminie nadawania stopni naukowych
na Politechnice Wrocławskiej

§ 1

Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 8 ust. 2 Statutu postanawia zmienić Regulamin nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej, przyjęty uchwałą nr 121/10/2020-2024 z dnia 20 maja 2021 r. w ten sposób, że:

1) zmienia się treść § 4 ust. 2 nadając mu brzmienie:
„2. W uzasadnionych przypadkach rada dyscypliny naukowej ma prawo do:

  1.  wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora,
  2. wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora pomocniczego,
    również na pisemny wniosek kandydata lub promotora/promotora pomocniczego.

          Wniosek powinien zawierać uzasadnienie.”

2) zmienia się treść § 12 ust. 3 nadając mu brzmienie:
„3. Wynagrodzenie promotora/promotora pomocniczego wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, w wyniku którego został on nadany, a wynagrodzenie recenzenta wypłacane jest po sporządzeniu recenzji.”

3) zmienia się treść § 13 nadając mu brzmienie:

„§ 13
Wyznaczenie promotora

1. Każda osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym przed wszczęciem postępowania występuje do właściwej rady dyscypliny naukowej z wnioskiem o wyznaczenie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego.

2. Do wniosku o wyznaczenie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego należy dołączyć:

  1. kwestionariusz osobowy;
  2. odpis dyplomu poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego lub dyplom dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała;
  3. oświadczenie kandydata na promotora, promotora pomocniczego o braku przeciwwskazań do pełnienia funkcji/zgoda na pełnienie funkcji.

3. Promotorem może zostać osoba:

  1. posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora;
  2.  niespełniająca warunku określonego w pkt 1, jeżeli jest pracownikiem zagranicznej uczelni lub instytucji naukowej oraz jeśli rada dyscypliny naukowej uzna, że osoba ta posiada znaczące osiągnięcia w zakresie zagadnień naukowych, których dotyczy rozprawa doktorska.

4. Promotorem nie może zostać osoba, która w okresie ostatnich 5 lat:

  1. była promotorem 4 doktorantów, którzy zostali skreśleni z listy doktorantów szkoły doktorskiej z powodu negatywnego wyniku oceny śródokresowej, lub
  2. sprawowała opiekę nad przygotowaniem rozprawy przez co najmniej 2 osoby ubiegające się o stopień doktora, które nie uzyskały pozytywnych recenzji, lub
  3.  nie powiększyła w sposób istotny dorobku naukowego.

5. Promotorem pomocniczym może zostać osoba posiadająca co najmniej stopień doktora.

6. Wyznaczenie promotora, promotorów albo promotora i promotora pomocniczego następuje w drodze uchwały właściwej rady dyscypliny naukowej.

7. W uzasadnionych przypadkach, rada dyscypliny naukowej ma prawo do:

  1.  wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora,
  2. wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora pomocniczego,

        również na pisemny wniosek kandydata lub promotora/promotora pomocniczego.
        Wniosek powinien zawierać uzasadnienie.

8. Rada dyscypliny naukowej dokonuje zmiany promotora/promotorów, promotora pomocniczego odwołując uprzednio wyznaczonych i wyznaczając na ich miejsce inne osoby.”

4) zmienia się treść § 14 ust. 3 nadając mu brzmienie:
„3. W skład komisji egzaminacyjnej, o której mowa w ust. 2, rada dyscypliny naukowej powołuje co najmniej trzy osoby posiadające tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, z wyłączeniem promotora/promotorów/promotora pomocniczego.”

5) zmienia się treść § 15 ust. 1 i ust.2 nadając im brzmienie:
„1. Promotorowi, promotorowi pomocniczemu i recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora przysługuje jednorazowe wynagrodzenie, określone zgodnie z art. 184 ust. 2 i 3 Ustawy.”
„2 Wynagrodzenie promotora/promotora pomocniczego wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, w wyniku którego został on nadany, a wynagrodzenie recenzenta wypłacane jest po sporządzeniu recenzji.”

6) zmienia się treść § 17 nadając mu brzmienie:

„§ 17
Wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora

1. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora wszczyna złożenie przez kandydata do właściwej rady dyscypliny naukowej wniosku o wyznaczenie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego.

2. Promotorem może być osoba spełniająca warunki określone w § 13 ust. 3-4 Regulaminu a promotorem pomocniczym osoba spełniająca warunek określony w § 13 ust. 5 Regulaminu.

3. Do wniosku o wyznaczenie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego, kandydat dołącza dokumentację zawierającą:

  1.  odpis dyplomu poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego lub dyplom dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała;
  2. oświadczenia kandydata na promotora, promotora pomocniczego o braku przeciwskazań do pełnienia funkcji;
  3.  wykaz dorobku naukowego, o którym mowa w § 16 Regulaminu, jeśli posiada lub oświadczenie o jego braku;
  4. informację o dotychczasowym przebiegu studiów doktoranckich.

4. Rada dyscypliny naukowej podejmuje uchwałę o wyznaczeniu promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego oraz wskazuje termin złożenia rozprawy doktorskiej.

5. W uzasadnionych przypadkach rada dyscypliny naukowej ma prawo do:

  1.  wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora,
  2. wyznaczenia, zmiany albo odwołania promotora pomocniczego,
    również na pisemny wniosek kandydata lub promotora/promotora pomocniczego.

          Wniosek powinien zawierać uzasadnienie.

6. Rada dyscypliny naukowej dokonuje zmiany promotora/promotora pomocniczego, odwołując uprzednio wyznaczonych i wyznaczając na ich miejsce inne osoby.”

7) zmienia się treść § 18 ust. 1 i ust. 3 nadając im brzmienie:
„1. Po wyznaczeniu promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego, przed obroną rozprawy doktorskiej, rada dyscypliny naukowej dokonuje weryfikacji nabycia przez kandydata efektów uczenia się na poziomie 8 PRK.”
„3 W skład komisji egzaminacyjnej, o której mowa w ust. 2, rada dyscypliny naukowej powołuje co najmniej trzy osoby posiadające tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, z wyłączeniem promotora/promotorów/promotora pomocniczego.”

8) zmienia się treść § 20 ust. 1 i ust. 3 nadając im brzmienie:
„1. Promotorowi, promotorowi pomocniczemu i recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora przysługuje jednorazowe wynagrodzenie, określone zgodnie z art. 184 ust. 2 i 3 Ustawy.”
„3. Wynagrodzenie promotora/promotora pomocniczego wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, w wyniku którego został on nadany, a wynagrodzenie recenzenta wypłacane jest po sporządzeniu recenzji.”

§ 2

Pozostałe postanowienia uchwały nr 121/10/2020-2024 Senatu Politechniki Wrocławskiej z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu nadawania stopni naukowych na Politechnice Wrocławskiej nie ulegają zmianie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Ostatnia modyfikacja: 21-03-2022 Wytworzone przez: Małgorzata Kałuża Opublikowane przez: Małgorzata Kałuża
Politechnika Wrocławska © 2024