Uchwała nr 585/28/2016-2020 Senatu PWr
Senat Politechniki Wrocławskiej wyraża głęboki żal z powodu tragicznej śmierci prezydenta Gdańska Pana Pawła Adamowicza oraz zdecydowanie potępia źródła wszelkich przyczyn narosłych w ostatnich latach w polskiej debacie publicznej, które mogły do tej tragedii doprowadzić.
W poszanowaniu przesłania wypowiedzianego w ostatnich słowach Pana Prezydenta, Senat Politechniki Wrocławskiej zwraca się z prośbą do pracowników, doktorantów i studentów Uczelni o zachowanie wzajemnego szacunku i umiaru w wypowiedziach związanych z sytuacją polityczną i społeczną w Polsce dnia dzisiejszego.
Senat Politechniki Wrocławskiej składa hołd wybitnemu człowiekowi, który swoim życiem, natchnionym ideą solidarności, wolności i tolerancji, dobrze przysłużył się Gdańskowi.
Powyższa uchwała została przyjęta przez aklamację.
Uchwała nr 586/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie zaopiniowania wniosku o zatrudnienie
dr. hab. inż. Piotra Mackiewicza na stanowisku profesora uczelni
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 3 pkt 5 Statutu pozytywnie opiniuje zamiar zatrudnienia dr. hab. inż. Piotra Mackiewicza, na stanowisku profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 587/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie zaopiniowania wniosku o zatrudnienie
dr hab. inż. Bożeny Mielczarek na stanowisku profesora uczelni
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 3 pkt 5 Statutu pozytywnie opiniuje zamiar zatrudnienia dr hab. inż. Bożeny Mielczarek, na stanowisku profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 588/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie nadania budynkowi A-3 imienia Profesora Krzysztofa Pigonia
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 2 pkt 24 Statutu pozytywnie opiniuje wniosek Rady Rektorów, wsparty pozytywnym stanowiskiem Rady Wydziału Chemicznego, o nadanie budynkowi A-3 przy ul. Mariana Smoluchowskiego 23 we Wrocławiu imienia Profesora Krzysztofa Pigonia, w uznaniu Jego wszechstronnych zasług dla rozwoju Wydziału Chemicznego i środowiska akademickiego Politechniki Wrocławskiej.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Powyższa uchwała została przyjęta przez aklamację.
Uchwała nr 589/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie powołania i określenia zadań pierwszej Rady Uczelni
Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie art. 230 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669) uchwala, co następuje:
§ 1
1. Kadencja Pierwszej Rady Uczelni, zwanej dalej Radą, trwa do 31 grudnia 2020 roku.
2. Rada składa się z 7 członków, w tym:
1) 3 osoby spośród członków wspólnoty Uczelni;
2) 3 osoby spoza wspólnoty Uczelni;
3) Przewodniczący Samorządu Studenckiego.
3. Do dnia wejścia w życie nowego Statutu do zadań Rady należy:
1) opiniowanie projektu statutu;
2) wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
3) uchwalenie Regulaminu określającego tryb funkcjonowania Rady.
4. Zadania Rady od 1 października 2019 roku określać będzie Statut.
§ 2
1. Członkiem Rady może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 20 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce i nie pełni funkcji organu Politechniki Wrocławskiej lub innej uczelni, nie jest członkiem rady innej uczelni ani nie jest zatrudniona w administracji publicznej.
2. Kandydatów do Rady mogą zgłaszać:
1) Rektor;
2) członkowie Senatu (w liczbie co najmniej 10 osób);
3) pracownicy Uczelni (w liczbie co najmniej 100 osób).
3. Kandydatów do Rady należy zgłaszać na piśmie (wraz z uzasadnieniem) do Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Wyborczej. Do zgłoszenia należy dołączyć pisemną zgodę kandydata na kandydowanie do Rady wraz z oświadczeniem o spełnieniu wymogów formalnych oraz listę osób zgłaszających kandydata (w przypadku kandydatów zgłaszanych przez członków Senatu lub pracowników Uczelni).
4. Uczelniana Komisja Wyborcza, po stwierdzeniu spełnienia wymagań dotyczących członkostwa w Radzie określonych w ust. 1, sporządza listy kandydatów:
1) spośród członków wspólnoty Uczelni;
2) spoza wspólnoty Uczelni.
Nazwiska kandydatów na listach umieszcza się w porządku alfabetycznym.
5. Powołanie członków Rady odbywa się przez głosowanie na posiedzeniu Senatu, przy obecności co najmniej połowy statutowego składu Senatu.
6. Głosowanie odbywa się zgodnie z zasadami przeprowadzania wyborów w Uczelni, osobno na każdą z list kandydatów, z tym, że nie tworzy się list rezerwowych.
7. Członkiem Rady może zostać kandydat, który otrzymał więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.
8. Nad prawidłowością wyborów członków Rady pieczę sprawuje Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej.
9. W skład Rady wchodzi przewodniczący Samorządu Studenckiego, który staje się członkiem Rady z chwilą jej powołania.
10. W razie zakończenia sprawowania funkcji przez przewodniczącego Samorządu Studenckiego przed końcem kadencji Pierwszej Rady jego członkostwo w Radzie wygasa. Nowy przewodniczący Samorządu Studenckiego staje się członkiem Rady z chwilą objęcia przez niego funkcji.
11. Powołanie Rady następuje uchwałą Senatu.
12. W terminie dwóch tygodni od powołania Rada wskazuje kandydata na przewodniczącego. Przewodniczącego Rady powołuje Senat spośród osób pochodzących spoza wspólnoty Uczelni.
§ 3
1. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Radzie, z przyczyn określonych w art. 20 ust.4 ustawy dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Senat niezwłocznie powołuje nowego członka zgodnie z zasadami określonymi w § 2.
2. Członków Rady może odwołać Senat w przypadku:
1) podejmowania działań naruszających interes Uczelni;
2) naruszenia zakazu z art. 20 ust. 3 Ustawy.
3. Wniosek o odwołanie członków Rady może być zgłoszony przez:
1) Rektora;
2) członków Senatu (w liczbie co najmniej 10 osób);
3) pracowników Uczelni (w liczbie co najmniej 100 osób).
4. Wniosek o odwołanie członków Rady wraz z uzasadnieniem powinien być złożony na piśmie.
5. Odwołanie członków Rady odbywa się poprzez głosowanie na posiedzeniu Senatu.
6. Członek Rady zostaje odwołany większością co najmniej połowy ważnie oddanych głosów, przy obecności co najmniej połowy statutowego składu Senatu.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 590/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie uchwalenia zmian w Planie rzeczowo-finansowym na rok 2018
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 2 pkt 11 Statutu, uchwala zmiany w Planie rzeczowo-finansowym na rok 2017 w zakresie „Działu I. Rachunek zysków i strat” i „Działu II. Fundusz pomocy materialnej dla studentów i doktorantów”, stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 591/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie wyrażenie zgody na sfinansowanie robót budowlanych na potrzeby lokalu gastronomicznego
w budynku L-2 zlokalizowanego przy ul. Na Grobli 13 we Wrocławiu
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 2 pkt 16 lit. a), w związku z § 52 ust. 1 Statutu, wyraża zgodę na sfinansowanie kwotą do (...) zł (słownie: ... złotych) realizacji robót budowlanych na potrzeby lokalu gastronomicznego w latach 2019-2021 w budynku L-2 zlokalizowanego przy ul. Na Grobli 13 we Wrocławiu.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 592/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie przyjęcia Sprawozdania Dziekana Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 2 pkt 23, w związku z § 20 ust. 4 pkt 6 Statutu, przyjmuje do wiadomości Sprawozdanie z realizowanej na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego polityki w zakresie: kształcenia kadry, dydaktyki, badań naukowych i rozwoju, składane przez Pana Prof. Dariusza Łydżbę, Dziekana Wydziału.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 593/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie przyjęcia Sprawozdania Dziekana Wydziału Mechaniczno-Energetycznego
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 9 ust. 2 pkt 23, w związku z § 20 ust. 4 pkt 6 Statutu, przyjmuje do wiadomości Sprawozdanie z realizowanej na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym polityki w zakresie: kształcenia kadry, dydaktyki, badań naukowych i rozwoju, składane przez Pana Prof. Zbigniewa Gnutka, Dziekana Wydziału.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała nr 594/28/2016-2020 Senatu PWr
w sprawie uzupełnienia składu Komisji Senackiej ds. Studiów i Studentów
§ 1. Senat Politechniki Wrocławskiej, działając na podstawie § 13 ust. 1 Statutu, zmienia skład Komisji Senackiej ds. Studiów i Studentów ustalony uchwałą Senatu nr 4/1/2016-2020 z dnia 29 września 2016 r. ( z późn. zm.) w ten sposób, że w miejsce Pana Ferdynanda Sadowskiego, który wycofał deklarację uczestnictwa w Komisji, do składu tej Komisji powołuje Pana Przemysława Biernackiego.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.